träningshöst

 

Jag tänker just på träning och hälsa vad det har förändrat för mig sedan jag var barn/ungdom fram till idag som småbarnsförälder till en 4 åring. När jag var yngre spelade jag fotboll. Först i klubben i den orten jag är uppväxt i, sedan gick jag till den allsvenska klubben kristianstad/wä dff som de hette då. Idag heter klubben kristianstad dff. Jag gick även handels och kontor på gymnasiet med tillcal idrott så utöver vanlig gymnastik som vi hade alla i klassen så hade jag en fotbollslektion även ett fyspass i veckan extra plus en lektion teori som vi lärde oss ingående muskler osv. Så de innebär min vardag stod för mycket motion. Tyvärr kom skadorna på mitt knä titt som tätt och många operationer som följd så tillslut fick jag sluta med fotbollen för jag har ju ett liv efter fotbollen också. Så då började jag o min sambo cykla mycket kandsvägscykling och var bla nere i belgien och cyklade ett långt lopp där som hette flandern runt. Vilket innebär jag var väldigt vältränad. Sen fick vi sonen i januari 2012 så idagsläget finns de inte så mycket tid de här med träning som har varit en stor del av min vardag förr. Men sambon har cyklat vättern runt nu två år irad. Så nu här till hösten blir det min tur att få komma igång och träna. Ska bli riktigt kul och jag ser iframemot detta att komma igång. Jag tittar runt för att få insperation för min träning som ska dras igång. Jag kollar bla på http://toppenform.nu/. Så ska bla skriva ner mina mål så tror jag aka komma i hyffsad form till sommaren nästa år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0