Frihet

De här med frihet även när man blir sjuk tycker jag är så viktigt. Tänk om man skulle vara med om någon trafikolycka som jag fick stanna för när jag åkte hem från arbetet i onsdags där de var ett barn i bil också. Och en vuxen och barn fick åka ambulans från olyckan. Och de var så hemskt så bil stod på taket. Nu lyckligtvis var de lindriga skador på de inblandade. Men när man står där i kön för räddningstjänst ska kunna jobba fritt så tänkte jag tänk om de hade hänt oss. Och jag hade blivit allvarlig skadad och hade kanske behövt hemtjänst sedan. Då hade jag gärna valt vilka personal som hjälpt mig och handplockat personer. För jag tänker lite även om man hade skadat sig så har man ju sina intresse kvar. Så hade jag viljat göra lite aktiviteter. Jag tittade på http://stil.se//. De hade passat mig som är aktiv för övrigt och inte bara sitta hemma och titta. 
 
Jag har ju intresse att träffa vänner och de ska man ju inte plocka bort det är livskvalitet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0