Hösten närmar sig med stormsteg

Nu går det med stormsteg mot hösten. På ett sätt vill jag ha kvar sommaren men samtidigt är hösten väldigt mysig i sig. Eller vad säger ni? Just som jag skrivit innan de här med kamin i sig väldigt mysigt efter en utedag i det förhoppningsvisa bra vädret. Det finns ju så mycket att göra i ens trädgård på höstarna. Kommer ihåg förra hösten när alla bladen från blodboken hade rasat ner oc
 
 
h vi fick räfsa hela eftermiddagen hela familjen det var så mysigt. Funderar lite på att någon gång inom snar framtid fixa någon form av friggebod likt de på www.hakskog.se och ha mina redskap där. Så man vet vart man har allt så man slipper ha allt i carporten och inget system. För just nu har vi inget system för 5 öre när det gäller redskapen.
 
Sen är frågan hur långt från grannens måste man stå? Och behöver man bygglov? Det måste jag faktiskt kolla upp så vi inte gör samma misstag som förra gången dvs sätta in en kamin i huset utan man hade bygglov då vi inte visste om detta. Och när vi hade haft sotaren här och provtryckt  osv får vi ett brev hem från kommunen att sökte vi inte bygglov inom 14 dagar så fick vi betala en viss summa i vite. Så jag tänker hellre upp sådana grejer 1 gång för mycket än för lite.
 
Men först ska jag prata med sambon här hemma och se vad han tycker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0