Att välja gymnasium

Sitter och funderar lite. Nu har ju skolorna nyss dragit igång igen efter långt sommarlov för barnen. Vissa ska börja samma skola igen och vissa ska byta skola. Jag tänker mest på dom som slutat årskurs 9 nu och har börjat gymnasiet.
 
När jag själv var i den åldern tyckte jag det var jättesvårt att välja gymnasiet. Vad ska jag läsa? Vad ska jag jobba med? När man är 14-15 år är det inte så lätt att veta.
 
Men hade jag valt i dagsläget hade jag nog valt någon utbildning på denna skolan http://www.naturbruksgymnasietosby.se/
Då jag gillar djur och natur. Plus jag gillar att vara ute och röra på mig och vara väldigt aktiv. Vad hade ni gjort? Tänk och få vara ute och jobba och få betalt för det vilken dröm alltså.
 
Vi är ju ute mycket  med William och jag hoppas han väljer något fritt bra jobb när han ska välja
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0