Fruktansvärt igår

Igår var en hemsk dag. Kände på mig redan i måndags kväll att detta skulle inte gå bra. Williams dagis var stängt och all ordinarie personal som känner William var på utbildning även fröknarna på dem andra 2 avdelningar på hans dagis. Tror att alla ordinarie i hela orten (även dem andra två dagisarna) . Det innebär vi fick lämna grabben på ett annat dagis i orten nere i byn vilket innebär William känner inte till omgivningen där och alla var vikarier och ingen vikarie som varken jag eller William visste vem det var. Det innebär jag fick lämna gråtandes William på dagis. Ringde upp senare och då säger personalen att han fortfarande ledsen periodvis och går och letar. Snacka om mammahjärtat gråter. Jag skulle jobba till 16 även sambon (Williams pappa) så självklart hade vi långa dagar. Jag som oftast slutar runt 13-14 när jag jobbar dagtid inom mitt jobb. Tror jag har ca 3 stycken dagar som jag jobbar 730-16 på 6 veckor och man lyckas ju ta just den dagen.

Som tur var har jag en vän som slutade vid middagstid som har en son som går på annan avdelning på Williams dagis. Där William känner andra barnet väl och även mamman. Så hon hämtade William från dagiset och har han hemma hos sig till slutar. Självklart hade jag lämnat klartecken till dagis att hon hämtar så det var inte så hon tog eget beslut och att dagis bara lämnade så var det inte.
Och ja fröknarna gjorde alldeles säkert allt dom kunde för William skulle få bra dag det tvekar jag inte om.

Det jag mest är besviken är att dem tar ut alla ordinarie personal på utbildning samma dag i stället för att kanske ta hälften så det åtminstone känt igen någon personal på de dagis de väljer att dom ska gå på. Så det innebär ju att det alltid finns någon personal från respektive dagis. Sen spelar det ingen roll från vilken avdelning då dem känner personal på alla avdelningar på sitt dagis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0