Polisen kan få mycket skit men idag ska jag hylla dom

Tyvärr polisen mycket oförkänt skäll osv. Och tyvärr var det någon polis som avled i natt. Och tyvärr är det väl så inom polisen liksom inom vården att det är väldigt underbemannat och dem vill vara mer tillgängliga än vad dom är.

Men idag var jag och sonen på öppna förskolan i byn som vi brukar när jag är ledig på torsdagar så jag och sonen går då ner. Är där under förmiddagen. Och gör farsdags kort till Williams pappa.
Därefter går vi till affären handlar lite mjölk smör och bröd går inom banken innan vi vandrar hemåt. Då ser William polisen som kör förbi. Han blir överlycklig och vinkar glatt. Polisen vinkar tillbaka och han får se när han sätter blåljus. Vi fortsätter att gå och polisen kör och vänder kör förbi oss igen och William vinkar återigen väldigt glatt och skrattar. Längre fram stannar poliserna väntar på oss går utpratar med William. Frågar William vad han heter och m han suttit i polisbil och det hade han ju inte. Så det fick William göra. Även trycka på knappen så blåljusen blinkar och får en reflex och poliserna säger till William varför det är viktigt med reflex nu i mörkret. Och Polisen frågade vad William ville jobba med William svarar brandman. Och polisen tyckte det var ett bra val. Och samtalet slutade men en bamse kram. Mellan polisen o William.

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken fin händelse! :)

Svar: Ja; deg var det. Och det gjorde faktiskt Williams dag. Så jag var minst lika glad som William blev. Jag blev glad att dem la den stunden på att prata med honom och bara se William så glad.
None None

2015-11-09 @ 12:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0