Hata kollektivt

Idag kommer jag ihåg varför jag hatar kollektiv trafik. Åkte till Malmö. Dit gick kanon bra allt flöt bra både med tåg och buss. Hem däremot flöt det dock inte hem. En resa som ska ta 1 h med tåg och 0 byten slutar med 4 h restid och 3 byten var av lite buss och stopp absolut inget som fungerade med en trött son som också råkade ramla och skrapade lite i pannan min stackar gosse. Och allt typiskt Skånetrafiken. Och ingen information kunde dem ge heller.

De ända positiva var att vi fick hjälpa 2 barn i ca 12 och 10 års åldern som åkte ihopa så dem kom på ersättningsbussar. Så dagens grej har jag ändå gjort för dessa barn så dom kunde fortsätta sin resa. Och jag frågade ändå också att dem hittade sedan där bussen slutade och dem skulle hoppa av och det hade dom fixat så någon skulle hämta dem. Vill ju inte slänga på två ungar på bussen och sen vet jag inte om dem klarar sig där dem hoppar av. Tyckte så synd om dom första gången dem skulle åka själva också och så strular det för dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0