Snart helgen över

Nu på förmiddagen så har jag gjort två köttfärspajer som jag ska frysa in. Jättebra och ha när jag jobbar kväll och helger så kan resten av familjen när jag jobbar. I gårkväll så gjorde vi pizza till kvällsmat. Så dem bitar som blev över frös vi in så är det två portioner till som dom kan äta.

När jag är ledig onsdag och torsdag tänkte jag göra lasagne så det också finns i frysen. Alltid skönt att ha färdig mat i frysen som man ändå gjort själv. När vi bodde i stan var jag jätteduktig på att fixa så. Men har blivit sämre på det så nu ska jag försöka komma igång med det igen. Det är ju ändå dagar man inte orkar ta tag i det och laga så kan man bara plocka upp. Jag har ju ändå högrev i frysen så tänkte göra kalops också så vi kan ha nästa vecka på helgen när jag är ledig. Jobbar nästa helg. Innan sommaren har jag tänkt att baka lite bullar. Både till min farmor och till oss själva. Brukar alltid göra någon/några satts till farmor också. Hon har lite ont i händerna och svårt och fixa det själv. Hon blir så glad att ha lite i frysen som hon kan plocka upp när hon får besök. Och som hon själv säger hemmalagade är alltid godare och hon fick så mycket beröm för dem förra bullarna.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0